VW Polo 1.4 (AEX) pillangó vagy más néven fojtószelep tisztítás.


Régóta szenvedtem a Polo gyakori lefulladásától. Egyre veszélyesebb helyzetekben fulladt le pl.: forgalmas főútra való kihajtás közben, vagy körforgalomba behajtás közben. Többnyire a kuplung kinyomása után szinte azonnal alapjárat alá esett a fordulat és már nem tudott vissza szabályozni, meg állt. Persze ha volt lendület a kuplung felengedésével újra indult, de a mögöttem jövő valószínűleg frászt kapott, hiszen egy főútra kihajtás közben ahol még Ő is épp elférne én meg majdnem meg állok (féklámpa nélkül) ott ahol gyorsítanom kéne…… arról nem is beszélve, hogy ha nincs, biztonsági öv lefejelem a szélvédőt. Azt hittem a probléma egyedi tán valami kontakthiba, ami összefügg a kuplung pedállal. Aztán a minap nálam járt egy ember és ránézett mosolyogva az autóra és azt kérdezte: és az olaj szivárog a sebváltó rudazat mellett??? Mert neki is volt ilyen autója. ....... opppá!!!! Típus hiba! Na, a bogár máris mászkált a fejemben. Ha típushiba, akkor foglalkozik vele más is, akinek ez az autója van és hát így a XXI. század elején hol is beszélnék ki ezt az emberek, ha nem a neten. Elkezdtem a keresést. Egy kettőre kiderült, hogy ez annyira probléma, hogy szinte minden AEX kezdetű motorszámos 1.4 es Polo szenved ettől a hibától. 3-5ezer kilométerenként meg kell pucolni a pillangó szelepet szakszerű nevén fojtószelepet.
A művelet nem nagy munka. 35-40perc még amatőröknek is. Le kell szerelni a légszűrőházat és alatta már látszik is a szelep. Itt le kell húzni egy elektromos csatlakozót alulról egy csövet oldalról is egy csövet, kicsavarni a négy rögzítő csavart és kiakasztani a gáz bowdent. Ezután lehet is kezdeni a tisztítást. Én az autószerelőm javaslatára féktárcsa tisztító sprayt vettem nem az olcsó verziót. Kicsit ráfújtam és kisecsettel át dörzsöltem az olajsarat. Pillanatok alatt tiszta lett. A visszaszerelés sem tartott sokáig. Ami sokáig tarthat (az autószerelőm szerint) ha az elektronika nem ismeri fel a fojtószelep új helyzetét és nem indul az autó. Na, ekkor van a számítógépes hardresetJ akku sarúk!le és a lájtos módban 12-24 óra várakozás, hard módban akár össze is érinthetjük az akkusarukat (bár én ezt nagyon a végszükségnek hagytam volna). Minden estre nálam ilyesmire nem volt szükség az autó szinte pöccre indult. A napokban kiderül, hogy hatásos volt-e a tisztítás. 

Megjegyzések

  1. Szia!A miénk is ezt csinálja valószinű ez a hiba!Szeretném kérdezni hogy hossyutávon pl 5.be 90/100km/h között is erezhető volt neked mintha visszatartana pl motorfék szerű allapot jelentkezik....elveszem a labam a gázról majd vissza es akkor ujra erőre kap es megy!

    VálaszTörlés
  2. Hali nálam is ez a probléma!Csak nekem pár méter után...megtorpan s akkor vagy leál vagy megugrik és megy... aztán ismét .. Ki lett cserélve a benzinszivattyú, hőgomba, benzinszűrő,ki lett takarítva a fojtószelep ház is de semmi hatása..rendes szerelőhöz is vittem de nem tudják mi lehet a baja... :( még az oajra gondolok h van benne valami.. S amiatt csinálja ezt..

    VálaszTörlés
  3. Helló,nekem alapjáraton kijön MŰSZAKI HIBA JELZÉS (CSAP)AMIKOR KITÖRLÖM A HIBAKÓDOT ÉS ELEMZEM AZT ÍRJA KI,HOGYA 2 HENGERNÉL NINCS GYÚJTÁS.MENETKÖZBEN SEMMI BAJ ,CSAK NE KELLJEN ALAPJÁRATON MENNI.

    VálaszTörlés
  4. Hely ! Kipucoltam a pillangó szelepet ahogy írtad ,tőkéletes tiszta lett,de az alapjárat nem változott.Nálam nem gumi tömítés van ,hanem alu tömítés.ugy hogy megint jelzi a műszaki hibát.

    VálaszTörlés
  5. Kérnék szépen tanácsot,mit tegyk,hogy legyen rendes alapjáratom.!Köszönöm.!

    VálaszTörlés
  6. Tanácsokat elfogadok,(mindent)

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! Azt tudja valaki a folytószelepen mi az a fekete műanyag "izé", amire a csatlakozót dugjuk? Nekem hidegen indul nehezen,kb 10 másodpercig nyomni kell a gázt,hogy utána legyen alapjáratom. Melegen nem csinálja. Takarítás megvolt,de az a fekete nem akart kijönni a helyéről,nagyon eröltetni nem akartam. Gondoltam kicserélem,de külön sehol nem találtam,csak egybe a folytószeleppel. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm mindenkinek, hogy olvasta és örülök, hogy volt aki hasznosnak találta. Nem vagyok autószerelő csak egy lelkes hobbista és mechanikai és elektronikai műszerész. Az autót eladtam! Mert egy nagyobbra volt szükségem a munkámhoz. De a városban még mindig néha látom. Jó helyre került szépen gondozzák, jól tartják:) Sajnos további tanácsokkal nem szolgálhatok, Most egy volvo v40 hajtok. Igen kevés hibával. De ha lesz alkalom és energiám írok majd róla, mondjuk ülés fűtés javítást, mert az aktuális lesz.

    VálaszTörlés
  9. Kedves mindenki 1996-os wv clasic 1,4 polom van nem indul folyto szelep kicserélve de inditásko 10 ig kipörög, majd leáll ha valaki tudja mi a gond kérem segítsen a műszerfalon ki írja in02 - őt ezt, hogy lehet nullázni mert mert ezt mondták ha nullázom elindul, de nemtudom hogy kell csinálni! Előre is köszönöm és ha van ezen az z autón EGR AZT HOL TALÁLOM?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Utazás kutyával Görögországba